Вул. Гагаріна, 26 офіс 410
Київська область
м. Бровари, 07400, Україна

Розкішні, крафтові та якісні колекції кондитерських виробів приваблюють покупців, котрі акцентують увагу на унікальності та преміальності. Саме такі тренди формують солодкий ринок майбутнього. І незалежно від того придбані солодощі в подарунок, або для себе, популярною залишається тенденція зростання преміальності та акцент на якості. Це стосується не лише інгредієнтів, з яких виробляються солодощі. Так само важливими є смак, текстури, формат упаковки та канали продажів, які підтверджують, що кондитерські вироби є преміальними. За даними Statista, у 2024 році доход світового ринку кондитерських виробів складе понад 586,3 млрд. дол. США. Очікується, що кондитерські вироби в цілому зростатимуть на 5,33% щороку до 2028 року. При цьому подорожчання шоколаду преміум-класу прогнозується на рівні 8,34%.

Маркетингові дослідження вказують на те, що Північна Америка є найбільш привабливим регіоном з розвитку тенденцій преміалізації ринку. В цьому регіоні споживачі вирізняються різноманітними смакові профілями, що дозволяє пропонувати їм диверсифікований асортимент продуктів. Не менш перспективним є Близький Схід. Тут відбувається зростання частини молодого населення, котре орієнтується на більш високоякісні продукти та відповідно формує попит на продукти преміум-класу, які поєднують традиційні солодощі, сучасні інгредієнти та технології приготування і декорування.

У даній публікації дослідимо найголовніші тенденції розвитку преміального сегменту кондитерського ринку у 2024 році.

1. Сучасні цифрові технології у продаж та виробництві преміальних кондитерських виробів

Онлайн-шопінг і можливості цифрової взаємодії створюють окремі можливості для розвитку брендів і купівельних пріоритетів. Така трансформація створює сприятливі умови, оскільки споживачі обирають зручність онлайн-покупок, спонукаючи кондитерські магазини та виробників розширювати пропозицію та асортимент солодощів для продажів через Інтернет. Завдяки широкому вибору преміальних солодощів, підвищеній доступності та зручності економії часу покупців – розвиток продажів онлайн щороку набирає обертів. Так, дослідження вказують, що у 2024 році орієнтовно 42% споживачів у всьому світі віддають перевагу онлайн-купівлі, що є суттєвим зростанням порівняно із 35% у 2018 році. Ця статистика підтверджує зростання Інтернет-продажів, як важливого каналу збуту. Цифрові трансформації відбуваються і на ринку кондитерських виробів, котрий розвивається у руслі сучасних трендів. Отже, розвиток електронної комерції надає виробникам преміальних кондитерських виробів можливість розширити свою аудиторію. Онлайн-платформи дозволяють легко досягати глобального ринку, що особливо актуально для крафтових та нішевих брендів.

hands breaking chocolate 23 2148019523

Окрім цифровізації продажів, кардинально змінюється технологічних підхід до виробництва преміальної кондитерської продукції. Так, у зв'язку зі зростанням цін на какао та вартості інших інгредієнтів виробникам доводиться творчо підходити до своїх рецептур та технологічних процесів виробництва задля забезпечення високоякісними кондитерськими виробами споживачів преміум-сегменту. Наприклад, стартап клітинного агробізнесу Kokomodo випустив свій «високоцінний» какао-порошок, культивований на клітинах, у квітні 2024 року. Своїм першим інноваційним продуктом Kokomodo має на меті забезпечити стабільне постачання какао в той час, коли ринок відчуває дефіцит у какао-продуктах.

Тим часом Exuberantly Fruity Sleekster (бренд готелю Chocolat) пропонує покупцям унікальні сети преміальних солодощі, такі як свіжі фрукти, що поєднуються із молоком, білим і чорним шоколадом. Колекція включає 34 позиції унікальних смаків. Американська компанія Zaitoune Sweets, яка спеціалізується на арабських солодощах і делікатесах, розробила свої ласощі преміум-класу «Рахат-лукум». Zaitoune Sweets обрала формат батончика з пахлави, їх готують з фісташковим кремом з кисло-солодким смаковим профілем.

Преміальні бренди також поєднують несподівані текстури. Одним із популярних способів є змішування жувальної нуги або гладкого шовковистого шоколаду з горіхами високого класу, такими як мигдаль, волоські горіхи та фісташки. Додавання хрускоту з кремовою текстурою покращує смакові відчуття та загальне враження від десертів. Унікальність текстур та смаків — це обов'язкова умова для преміум-сектору. Преміальний шоколатьє Läderach пропонує свій класичний шоколад FrischSchoggi в молочному, білому та темному варіантах, з горіхами та фруктами. 

Premium trends in confectionery in 2024

Майстер пропонує преміальний набір шоколаду у брендованому пакуванні у формі сумки-мішка бренду. Шоколатьє використовує різноманітні горіхи - мигдаль, фісташки та фундук, що додають виробам неперевершеної текстури та яскравого смаку.

2. Акцент на корисності та натуральності. Дієтичні вироби преміального сегменту

Крафтові виробники кондитерських виробів також підвищують свої пропозиції солодощів преміум-класу, задовольняючи конкретні дієтичні потреби споживачів. Натуральні інгредієнти та знижений вміст цукру в кондитерських виробах стають популярними серед споживачів, які піклуються про здоров'я та навколишнє середовище. Створена для веганських споживачів кондитерських виробів, Kakoa створила колекцію шоколаду преміум-класу з 24 позицій під назвою Vegan Iconic. Kakoa використовує у виробництві веганських шоколадів морські водорості, котрі вирощує спеціально під кожне замовлення. Kakoa пропонує найширший у Великій Британії вибір веганських шоколадних смаків.

Поширеним трендом у виробництві корисних та натуральних солодощів є додавання клітковини, рослинних продуктів з високим вмістом білка. Такі солодощі є корисними для здоров'я, підвищують функціональність кондитерських виробів. Разом з тим, використання рослинних інгредієнтів надає нові можливості преміальним брендам у напрямку розширення пропозиції, охоплення нових сегментів ринку преміальних кондитерських виробів. До прикладу, компанія EatProtein розробила свій кондитерський продукт преміум-класу – снекові кульки Chocteaser, що мають високий вміст білка і понижений вміст цукру.

3. Преміальні кондитерські вироби для івентів та/або особливих подій

Святкування особливих подій і вишукані страви вдома трансформувалися під час Covid-19. Це спонукало світові бренди стати винахідливими та запропонувати споживачам щось незвичайне та унікальне. Враховуючи сучасні тренди та смакові уподобання своїх клієнтів, шоколатьє CassPea створив коробку з 15 унікальних веганських шоколадних цукерок ручної роботи в сміливих кольорах, з преміальним дзеркальним покриттям і унікальними смаками, включаючи банан, карамель, каштан, ваніль, віскі та оливкову олію.

CassPea Chocolate 21

Бельгійський творець праліне Neuhaus націлився на ринок розкішних подарунків зі своєю преміальною пропозицією The Timeless Masterpieces Ballotin. Шоколад вагою 1 кг містить 88 розкішних ласощів і коштує 114 фунтів стерлінгів.

Розкішні десерти та комбінації інгредієнтів преміум-класу, які відображають розкішний спосіб життя та високу культуру харчування – є основною відмінністю преміального сегменту кондитерського ринку. Споживачі даного сегменту готові купувати натуральні, органічні шоколади та десерти натурального походження за будь-яку ціну. І тут важливо мотивувати попит, використовуючи унікальну презентацію, акцентувати увагу на використанні природніх інгредієнтів найвищої якості. Розкішний солодкий бренд XO випустив коробку Bonbon із 12 предметів, яка включає різноманітні смаки десертів - яблучний крамбл, s'mores, маракуйю та кокос.

XO.WEB.12PIECELID optimized

4. Майбутнє преміального сегменту кондитерського ринку

Перспективи преміального сегменту кондитерських виробів виглядають багатообіцяючими, особливо в умовах зростаючого попиту на якісні та ексклюзивні продукти. Преміум-сегмент акцентує увагу на світових трендах у споживанні, для нього важливі натуральність та безпечність інгредієнтів, екологічність пакування тощо. Відповідно, преміальні кондитерські вироби, що акцентують увагу на використанні натуральних, органічних та екологічно чистих інгредієнтів, мають значний потенціал. Споживачі шукають продукти без штучних добавок, консервантів і з мінімальною обробкою. Це спонукає світові бренди трансформувати рецептури, текстуру виробів, розробляти унікальний контент, використовувати прогресивні канали продажів, щоб привернути увагу покупців преміум-класу. Зокрема, популярними форматами випуску солодощів, зокрема цукерок є бібліотеки міні-барів, як-от Montezuma's або Coco, а також пакетики, як-от новинка 2024 року Kopper Chocolate Pastel Chocolate Jelly Beans.

Серед споживачів набувають популярності лімітовані колекції, які враховують сезонність при виборі смаків. Локальні виробники, які пропонують унікальні продукти, виготовлені з місцевих інгредієнтів, можуть завоювати частину ринку преміальних кондитерських виробів. Виробники об’єднуються, створюють колаборації у пошуку унікальних рецептур та текстур, що будуть задовольняти попит сегменту преміум-класу. Так, солодкий бренд Candy Kittens об'єднався з Surreal Cereal, щоб створити лімітований, вишуканий продукт для преміальних сніданків. Тандем має на меті переосмислити вишукані солодощі з лісової полуниці в пластівцях і подарувати споживачам новий варіант сніданку з високим вмістом білка, без цукру та глютену.

Загалом, преміальний сегмент кондитерських виробів має значний потенціал для зростання, особливо для брендів, які можуть ефективно комунікувати свої унікальні цінності та відповідати на сучасні потреби споживачів.