Вул. Гагаріна, 26 офіс 410
Київська область
м. Бровари, 07400, Україна

У 2024 році смакові тенденції в кондитерських виробах демонструють цікаве поєднання традиційних вподобань та інноваційних підходів. У цій публікації ми презентуємо найбільш цікаві смакові профілі, які відображають тенденції розвитку кондитерської індустрії та захоплюють кондитерський світ. Інновації смакових трендів багатогранні – від «швейцарських» відчуттів до ностальгічних ласощів і функціональних рішень. Привернути увагу сучасного споживача вишуканими смаками – це вимога часу. Смакові рішення постійно змінюються, розвиваються, переосмислюються залежно від мінливих уподобань споживачів та загальних тенденції солодкого бізнесу. За даними Statista, у 2024 році дохід від виробництва та продажу кондитерських виробів становитиме понад 586,30 млрд. дол. США, а протягом наступних п'яти років він зросте на 5,4%. Відповідно еволюціонують бажання споживачів, зростають можливості створення захоплюючих смакових профілів та масштабування солодких колекції.

Дослідження Lumina Intelligence показало, що майже дві третини – 63% споживачів солодощів віддають перевагу класичному спектру смаків, тоді як 25% постійно перебувають у пошуку надзвичайних смакових вражень, віддають перевагу солодощам із незвичними, більш екзотичними смаками. Тому розширення існуючих смаків має бути на першому місці в списках пріоритетів виробників кондитерських виробів. ​У 2024 році ми спостерігаємо за появою різноманітних, інноваційних смаків у рецептурах кондитерів, на полицях кондитерських крамниць та супермаркетів. То ж давайте розглянемо смакові тренди, які характеризують кондитерський ринок у 2024 році.

 1. Вони не повинні працювати... Але вони це роблять

milk chocolate truffles voges mothers dayПершими в списку смакових профілів йдуть ті, які дивують і захоплюють. «Швейцарські» смаки, які збуджують смакові рецептори споживачів, поєднуючи солодке з пряним – є гарячою новинкою кондитерського виробництва. За даними досліджень популярність «швейцарських» смаків активно у період з 2022 по 2023 рік. Це зростання сягнуло 38%. І в 2024 році «швейцарські» смаки набули трендової популярності, очолили топ-кондитерських рейтингів. Дослідження Taste Tomorrow вказують, що у таких країнах як Канада, Індія, Індонезія, США та Велика Британія споживачі обожнюють використовувати спеції та пекучі приправи в солодощах. Варто згадати про випуск шоколаду з перцем від Dolfin, макарони з манго-чилі від Bake, а також «швейцарська» колекція кондитерських виробів Vosque-Haut Chocolat.

Світові виробники підтримують цю тенденцію, розвивають продуктові лінійки солодощів із «швейцарськими» смаками, пропонують максимально незвичні поєднання та вишукані альтернативи. Окремі бренди виводять на ринок новинки, що поєднують солодке та солоне, так званий тренд Swicy – поєднання солодкого (sweet) і гострого (spicy). Використання гострих або пряних інгредієнтів у традиційно солодких виробах, таких як тістечка, соуси, напої, випічка та шоколад, безумовно, вражає. Тут варто згадати про шоколадні мочі з хабанеро від Mochidoki. Вони є ідеальним прикладом того, як незвичайне поєднання солодких і гострих смаків надає нового звучання звичним солодощам. Деякі виробники попкорну також активно запроваджують цю тенденцію в продуктових рішеннях. Використовуючи тенденцію «swicy» Bad Monkey створив сміливу смакову суміш, яка поєднує смак кукурудзи, карамель і крила буффало. У поєднанні із унікальною фірмовою упаковкою від Bad Monkey «heat n'eat» попкорн набув широкої популярності серед шанувальників продукту. Окрім того, поціновувачі «швейцарського» тренду можуть створити свій власний попкорн із домашнім попкорном Kernel Season, який містить додаткові смаки, як-от солоний огірок, кріп та гарбузові спеції.

2. Ностальгічні тренди…..Повернення спогадів

Ностальгічні смаки значно різняться залежно від культури та суспільства і є великою привабливістю для споживачів у всьому світі. Так, до прикладу, чай матча з Японії вже давно є фаворитом у кондитерській справі. Активне поширення матча та його популярність серед споживачів надихнули KitKat на створення власної новинки із матча у 2019 році. Сьогодні нові смаки, як-от спеції Desi з Індії, з'являються у складі солодощів та популяризуються на ринку. Зокрема, Kocoatrait's Madras Collection, Naviluna та Desi Popz містять спеції, які створюють нові профілі смаків.

Chupa Chups Sour Bag USA optimisedАроматичні профілі мають не лише здатність переносити споживачів та їх відчуття в різні куточки планети, але й дозволяють переміщуватися в часі. У 2024 році кондитерський світ сколихнув тренд кислих смаків, які були популярними у більше 30 років тому. Додавання до асортименту солодощів із кислими смаками мотивоване бажанням споживачів спробувати нові, шокуючі та підбадьорливі смаки, які впливають на всі органи чуття. Провідний бренд цукерок Chupa Chups запропонував SKUs з поєднанням різноманітних кислих шипучих смаків – полуниці, яблука, а також ягідний мікс (Sour Mixed Belts, Sour Apple Belts and Sour Strawberry Belts). Прагнучи відповідати трендам та потребам споживачів, бренди об'єднують культурну та дитячу ностальгію. Так, стартап Issei Mochi Gummies запустив свої бренди цукерок, натхненні Японією, з кислим сортом кавуна. Доводячи, що споживачів також можна приваблювати приємними та ніжними смаками, які не викликають шоку, Bliss Life випустила свої невеликі цукерки зі смаком s'mores та цукеркового яблука.

3. Функціональність смакових тенденцій

Функціональність солодощів не залишилась поза увагою світових лідерів кондитерського виробництва. Кондитерські бренди продовжують створювати шоколад, цукерки, десерти та інші вироби, основною ознакою котрих є корисність для здоров’я, більша поживна цінність, як здорова альтернатива традиційним продуктам солодощам. Серед трендів у цьому напрямку варто виокремити зниження рівня цукру у солодощах. Виробники продовжують експериментувати з натуральними підсолоджувачами, такими як стевія, еритритол, та фруктові екстракти, щоб створювати менш солодкі, але смачні десерти. Окрім того, популярність здобувають десерти з додаванням корисних інгредієнтів, таких як пробіотики, антиоксиданти, білкові порошки та суперфуди – спіруліна, асаї, кінуа, чіа та ін.. Веганські та безглютенові рішення також не втрачають популярності. Зростає попит на кондитерські вироби, що відповідають веганським стандартам, а також безглютенові варіанти. Це включає використання таких інгредієнтів, як кокосове молоко, мигдальне борошно, та аквафаба.

DunkinУ світлі цього тренду смак також зазнає функціональної трансформації. Це підтверджує міжнародна травнева виставка Sweet and Snacks Expo Euromonitor International. В рамках виставки було презентовано нові кондитерські колекції, що «функціональні смаки заряджають енергією», «дарують унікальні враження» та створюють новітній тренд в кондитерській індустрії. Смаки, натхненні кавою, одразу перемагають у цій категорії енергійних смаків, а цукерки з кофеїном є величезним трендом у 2024 році. Світові бренди Cadbury та M&Ms представили свої смаки холодного заварювання з льодом та карамелі холодного заварювання. Інші відомі бренди, такі як Dunkin, пішли ще далі і представили цілий асортимент смаків для кав'ярень, таких як пекан, французька ваніль, сицилійська фісташка, марокканська м’ята. Функціональні смаки створюють значну конкуренцію ностальгічним смакам, креативним колабораціям та смакам з культурним відтінком.

4. Натхненні природою та органікою

Оскільки в кондитерських виробах немає штучних ароматизаторів, виробники вибирають фруктові та квіткові аромати, які пов'язані з тенденціями натуральної, природної, органічної їжі. Згідно з опитуванням Corbion Consumer, натуральним фруктовим смакам віддають перевагу більшість споживачів. Пояснення тут просте, у світі превалює тренд до здорової, органічної їжі, що логічно переноситься і на сегмент кондитерських виробів. Споживачі все більше прагнуть купувати продукти з простими, зрозумілими інгредієнтами. Це означає мінімізацію використання штучних ароматизаторів, барвників та консервантів на користь натуральних екстрактів, соків і рослинних компонентів.

Натуральні смакові профілі завжди актуальні, вони не втрачають популярності, але постійно розвиваються та вдосконалюються. Натуральні фруктові смаки, зокрема з використанням пюре, концентратів, сушених, сублімованих або ліофілізованих фруктів, набирають популярності. Наприклад, ягоди, цитрусові та тропічні фрукти все частіше з'являються у складі цукерок, десертів та інших кондитерських виробів. Natural Confectionery Co. є одним із брендів, які поступово відмовляються від штучних ароматизаторів у складі своїх продуктів. Бренд скоротив асортимент своїх желейних цукерок та зосередив усі зусилля на випуску натуральних солодощів зі смаком лайму, малини, чорної смородини та манго.

На етикетках солодощів все частіше превалює інформація про натуральність складу, використання виключно природних ароматизаторів тощо. Багато виробників переходять на так звані «чисті етикетки», а споживачі обирають більш корисні варіанти солодощів. Наприклад, такі бренди, як The Jelly Bean Company та Candy Kittens, випускають свої смакові лінійки з натуральними ароматизаторами.

5. Indulgence 2.0 – насолода з новітніми тенденціями

У той час як кондитерські смаки стають все більш інноваційними, натуральними чи незвичними, класичні кондитерські вироби не зникають з полиць супермаркетів, асортименту кондитерських чи кав’ярень. Адже сучасні рецептури дозволяють об’єднувати суперечливу тягу до унікальних смаків та традиційні смакові профілі, які люди знають і люблять. У світлі сучасних тенденцій вони переосмислюються з новими інгредієнтами або техніками приготування. Окрім того, популярності набирають класичні десерти, але з додаванням сучасних акцентів.

Результати досліджень вказують, що шоколадні смаки залишаються фаворитами серед покупців кондитерських виробів. Однак бренди розширюють асортимент, надаючи традиційному смаку шоколаду нових відтінків та звучання. Вони випускають шоколадні вироби, до складу яких включають білий, карамельний шоколад, мигдаль, вершки та какао, а також популяризують смаки десертів, тортів і печива.Hotel Chocolat

Класичні смакові рішення переосмислюються за допомогою альтернатив преміального, люксового класу. Тут можемо навести приклад люкс-бренду Chocolat, який просуває насичені смакові профілі завдяки своїй концепції напою Velvetiser. Іншим унікальним продуктом Hotel Chocolat Everything Luxe є набір (бокс) із 40 видів цукерок, праліне та алкогольних трюфелів, включаючи смаки: шампанське трюфель, пісочне печиво, джин, вишня, арахісове масло, морозиво з помадкою та інші.

Насичена солодкість карамелі також користується великим успіхом серед сучасних споживачів. Особливою популярністю карамель користується в Азії, де 30-40% споживачів віддають перевагу шоколадним виробам зі смаком карамелі. У червні 2024 року Lindt & Sprüngli співпрацювали з Avolta для розробки нової лінійки шоколаду з солоною карамеллю, а Cadbury змішала карамель з горіхами у своєму новому продукті – Cadbury Dairy Milk &More Caramel Nut Crunch, котрий було запущено у продаж в березні 2024 року.

Отже, повернення класичних смаків з сучасною інтерпретацією, незвичайні поєднання та колаборації, функціональні трансформації, пошук нових, незвичних комбінацій смаків, як-от солодке з солоним або пікантне з фруктовим, зростаючий інтерес до натуральних та органічних інгредієнтів у створенні нових смакових профілів, а також вплив здорового харчування на вибір смакових поєднань відображають прагнення споживачів до нових вражень, збалансованого харчування та повернення до витоків із сучасними нотками.