Какао-дерева належать до найцінніших плодоносних культур на планеті. Згідно з останніми дослідженнями, какао-плоди стають усе більш популярними не лише як основа для виробництва шоколаду, а й за рахунок можливості подальшої переробки та використання відходів какао-плодів. Окрім того, посилюються тенденції щодо виробництва та споживання еко-продукції. Отже, все частіше фрукти какао стають базою для виробництва нових категорій продуктів з використанням м'якоті, соку та порошку з какао-плодів. Так, наприклад компанія Cabosse Naturals постійно працює над створенням нових продуктів (інгредієнтів) із відходів плодів какао. Зокрема, в компанії із м’якоті какао-плодів вироблять сік, який в подальшому фільтрують, пастеризують та концентрують. А шкірки фруктів висушують та подрібнюють у борошно, яке називається каскара. Проте даний інгредієнт поки що не комерціалізований.
Перспективними продуктами переробки какао-плодів є напої. За інформацією компаній-лідерів ринку в найближчій перспективі в сегменті напоїв популярними будуть пиво, фруктове вино на основі какао, виготовлене зі 100% чистих какао-фруктів. Експерти прогнозують, що ферментовані напої стануть інноваційним сегментом у 2024 році. Асортимент напоїв із 100% чистих інгредієнтів какао приваблюють споживачів завдяки своїй натуральності, користі для здоров’я, екологічності та унікальності смакових характеристик. Тренд на використання відходів переробки какао-плодів набуває популярності по всьому світу. Наприкінці 2023 року супермаркет Whole Foods оприлюднив топ-10 очікуваних харчових тенденцій на 2024 рік. В перелік найбільш перспективних увійшли продукти переробки різних частин какао-плодів, таких як шкірка, м'якоть та сік. Це дозволяє компаніям-виробникам створювати продукти з унікальними і новими смаками та характеристиками.
Маркетингове щорічне дослідження гастрономічних тенденцій, яке проводить Cabosse Naturals вказує на постійне посилення екологічних тенденцій. Відповідно до них сучасні споживачі більше турбуються про навколишнє середовище, збереження природних ресурсів, зменшення негативного впливу на екосистему та своє здоров'я. Відповідно, вони віддають перевагу більш натуральним продуктам та інгредієнтам. Результати досліджень свідчать, що 7 із 10 або 65% споживачів віддають перевагу продуктам, які мінімізують відходи та мають у своєму складі перероблені інгредієнти. Як наслідок, міжнародні та локальні бренди зацікавлюють споживачів новими продуктами, апелюючи до їхніх цінностей. Відтак, попит на корисні та натуральні продукти харчування незмінно зростає. Сьогодні екологією опікуються як свідомі громадяни, так і невеличкі бренди, стартапи, а також глобальні компанії в багатьох продуктових сегментах. Споживання пива та вина, безумовно, є частиною даного тренду. Так, наприклад, попит на безалкогольні та алкогольні напої у світовому вимірі впродовж 2022-2023 років зростав на 30% та 70% відповідно. Інноваційно активні компанії все частіше використовують у своєму виробництві відходи плодів какао. Аналітична оцінка портфелів продажів лідерів харчового ринку свідчить про потенційне зростання сегменту продуктів на базі переробленої сировини в середньому на 135% впродовж 2024 року.
За період 2023 року на ринку з’явились наступні продукти, виробництво яких засновано на використанні какао-продуктів та їх відходів:
- безалкогольне пиво Cacao IPA від Athletic Brewery (США);
- вино Cacoboa і пульпока (зельтцер) від Pulpa Mulpa (Швейцарія);
- алкогольне It's All Good Imperial Latin Gose та безалкогольне пиво Alsternative від пивоварні Kehrwieder (Німеччина) має;
- кислий ель Acan's Mallow Tree з какао-фруктів від пивоварні Північного Антверпена (Бельгія);
- какао-напій Talking Heads від Frontaal Brewery & Friandries Chocolates (Бельгія);
- ель з какао-фруктів від пивоварні Coedo та Dandelion Chocolate (Японія).